De mening van uw klant telt!

geplaatst op maandag 17 oktober 2016

logo-Tweewielerwinkel-van-het-Jaar-2017-uitsnede


De verkiezing Tweewielerwinkel van het Jaar heeft een vernieuwde opzet waarin de consument een veel prominentere stem krijgt in de beoordeling. Dit is een totaal andere opzet dan voorheen. Tweewielerwinkels krijgen een eigen unieke stempagina. Hoe dit precies in zijn werk gaat, leggen we hieronder uit.

Centraal in de nieuwe opzet staat het ‘Stemplatform Tweewielerwinkel van het Jaar’. Voor elke winkel zal een unieke url beschikbaar zijn waar klanten hun stem kunnen uitbrengen. Een voorbeeld: als fietsenwinkel Janssen Fietsen meedoet, zal de url worden tweewielerwinkelvanhetjaar.nl/janssenfietsen. Deze unieke url’s maakt Vote Company aan op basis van data die Tweewieler aanlevert.

Eigen, unieke stempagina

Voor het meedoen via uw eigen unieke online stempagina, krijgt u informatie van ons:

  • Op 1 november 2016 ontvangt u de persoonlijke uitnodigingsbrief om mee te doen.
  • Rond 17 november 2016 ontvangt u een persoonlijke reminder per e-mail.
  • Op 21 november 2016 gaat Stemplatform www.tweewielerwinkelvanhetjaar.nl live en dus ook uw unieke url.
  • Op 13 januari 2017 sluit het Stemplatform www.tweewielerwinkelvanhetjaar.nl en dus uw unieke url.

LET OP: Doet u mee via uw eigen persoonlijke verkiezingspagina, dan bent u ‘genomineerd’. Niet meedoen kan ook, u kunt zich afmelden (vanaf 21 november) via het e-mailadres: vragen@tweewielerwinkelvanhetjaar.nl.

Promotiemateriaal

Het is natuurlijk super leuk om uw klanten te enthousiasmeren op u te stemmen en zo hun mening over uw winkel te krijgen. Ze geven hun mening over verschillende onderwerpen:

  • 4 rapportcijfers: Klantvriendelijkheid, Prijs-Kwaliteitverhouding, Assortiment, en Kennis van de medewerkers.
  • een algemene motivatie waarom men op de genomineerde winkel stemt (niet verplicht).  Hiermee geeft de klant een review over uw winkel.

Met de klantbeoordelingen komt een schat aan data en reviews binnen. Op basis hiervan krijgt elke winkel een benchmarkrapport (voorwaarden: minimaal 75 stemmen in een periode van 8 weken). Een mooi handvat om uw winkel nog verder te verbeteren! Algemene flyers en posters zijn vanaf 21 november 2016 gratis te downloaden bij het tabblad ‘Promotiemateriaal’. Gepersonaliseerde posters en flyers zijn via een webshop voor een paar tientjes te bestellen.

Vakjury

Vanuit de klantbeoordelingen wordt een ranking gemaakt naar Gemeentewinnaars en Provinciewinnaars. De Provinciewinnaars zijn de finalisten in deze verkiezing. Deze winkels worden door de vakjury bezocht (onder meer voor gesprek met de ondernemer), er wordt een financiële bedrijfsvergelijking gemaakt en de winkels krijgen bezoek van een Mystery Shopper die rapport uitbrengt. Op basis van al deze facetten kiest de vakjury de uiteindelijke Tweewielerwinkel van het Jaar 2017. Deze wordt bekendgemaakt tijdens een feestelijk evenement in het voorjaar 2017.

MBL_facebook_icon_grijs
MBL_twitter_icon_grijs
Hoofdsponsor
Organisatie
Ambassadeur
AGM Scooters
Vrienden van verkiezing
 
 
 
Ook Vriend van de Verkiezing worden? Kijk hier voor de mogelijkheden!
Kika_klein
OndernemersUnited_klein
LeukVoorJou_klein
VoteCompany_klein