Op 1 november gaat het stemplatform voor uw winkel open!

geplaatst op vrijdag 27 oktober 2017

logo

De verkiezing Tweewielerwinkel van het Jaar 2018 gaat op 1 november 2017 weer van start. Het stemplatform voor uw winkel waar uw klanten hun beoordeling kunnen geven, is op 1 november actief en sluit op 24 december. Stemmen krijgen = meedoen!

Elke tweewielerwinkel die meedoet, krijgt zijn eigen unieke stempagina via het ‘Stemplatform Tweewielerwinkel van het Jaar’. Voor elke winkel zal een unieke url beschikbaar zijn waar klanten hun stem kunnen uitbrengen. Een voorbeeld: als fietsenwinkel Janssen Fietsen meedoet, zal de url worden tweewielerwinkelvanhetjaar.nl/janssenfietsen. Deze unieke url’s maakt Vote Company, het bedrijf dat het stemplatform voor ons organiseert, aan op basis van data die Tweewieler aanlevert. Heeft u hier wijzigingen in, dan kunt u mailen naar: vragen@tweewielerwinkelvanhetjaar.nl.

Promotiemateriaal
Algemene flyers en posters zijn vanaf 1 november 2017 gratis te downloaden bij het tabblad ‘Promotiemateriaal’. Gepersonaliseerde posters en flyers zijn via de webshop voor een paar tientjes te bestellen.

iPad op toonbank 
In de consumentenronde van de verkiezing wordt aan de hand van klantbeoordelingen en het aantal stemmen (50-50) de ranking gemaakt naar Gemeentewinnaars en vervolgens naar Provinciewinnaars. Vraag dus veel aandacht voor uw bedrijf, leg een iPad op uw toonbank, geef klanten die stemmen een klein cadeautje, spoor uw klanten via Facebook aan om op uw winkel te stemmen en maak gebruik van het gratis of gepersonaliseerd promotiemateriaal. Met behulp van posters, banners en flyers kunt u al uw klanten informeren over uw deelname.

Ondergrens van 75 stemmen
Mocht u uw klanten laten stemmen via een iPad winkel, dan moet de klant een e-mailadres invullen. Hiermee wordt voorkomen dat 1 persoon herhaaldelijk kan stemmen. Ook hebben we voor een eerlijke ranking gekozen voor een minimumaantal stemmen van 75. Deze ondergrens (75 stemmen binnen halen = meedoen) lijkt ons een haalbare binnen de stemperiode van 8 weken (het stemplatform sluit op 24 december 2017). 10 stemmende klanten per week, dat gaat zeker lukken!

Of stuur een mailing
U kunt natuurlijk een e-mail over de verkiezing sturen naar uw klantenbestand. De conversie hiervan is hoog, mensen willen graag persoonlijk worden ‘aangesproken’. In deze mail zet u de deeplink naar uw persoonlijke stempagina, via welke klanten rechtstreeks op uw stempagina komen. U maakt het uw klanten op die manier zo makkelijk mogelijk.

Klant persoonlijk aanspreken
In de winkel kunt u uw klanten persoonlijk aanspreken om ze te laten stemmen. Als de klant heeft afgerekend, kunt u vragen of hij tevreden is en ter plekke wil stemmen. De url is de stempagina van uw winkel, en de klant hoeft alleen maar de flow te volgen. Nog een tip: benader zeker de lokale en regionale media en vraag of ze aandacht willen besteden aan uw stemcampagne. De ervaring leert dat lokale media hier vaak wel wat mee doen.

Ludieke stemactie
U kunt gekke en ludieke acties bedenken om uw klanten aan het stemmen te krijgen. Bijvoorbeeld een ‘stemhokje’ inrichten zoals bij landelijke verkiezingen. Dat valt op, en men mag even achter het gordijntje gaan zitten om te stemmen. Wil je als ondernemer iets verloten onder de stemmers, dan kan dat ook. Vote Company, dat voor Tweewieler de consumentenverkiezing faciliteert, kan op verzoek per winkel 1 of 2 winnaars ‘trekken’. Heel veel succes!

‘Een jaar later reageren klanten nog steeds’
Johan Roggeveld: “Wij zijn vorig jaar Provinciewinnaar geworden en daar zijn we nog steeds heel trots op. We vonden het erg leuk om mee te doen en hebben alles in het werk gesteld om de mensen enthousiast te krijgen en op ons te stemmen. Veel promotie op Facebook natuurlijk en een stem-link op onze website, maar we hebben ook flyers gemaakt, in de krant geadverteerd en een tablet in de winkel gezet, waar klanten direct konden stemmen. We hebben er goed onze best voor gedaan en dat heeft prima gewerkt, want het leverde veel positieve reacties op. Nog steeds eigenlijk. De beker staat hier in onze nieuwe winkel. Al met al heeft het ons veel naamsbekendheid opgeleverd, nieuwe klanten en ook meer omzet. 2017 was voor ons een bijzonder jaar, omdat we ook naar een nieuwe locatie verhuisd waren. Ik denk dat het de combinatie van het nieuwe pand en het succes in de verkiezing is, dat we vorig jaar zo’n sterke omzetplus gerealiseerd hebben. Dit jaar gaan we weer helemaal voor de verkiezing. We willen onze titel natuurlijk goed verdedigen en kijken of we weer de beste van de provincie kunnen worden.”

MBL_facebook_icon_grijs
MBL_twitter_icon_grijs
Hoofdsponsor
Organisatie
Ambassadeur
AGM Scooters
Vrienden van verkiezing
 
 
 
Ook Vriend van de Verkiezing worden? Kijk hier voor de mogelijkheden!
Kika_klein
OndernemersUnited_klein
LeukVoorJou_klein
VoteCompany_klein