Verkiezing 2018: 10 redenen om mee te doen

geplaatst op maandag 30 oktober 2017

logo

Het is bijna zover. Woensdag 1 november gaat uw eigen unieke stempagina voor de Tweewielerwinkel van het Jaar 2018 live. Uw klanten geven hier een beoordeling van uw winkel en kunnen een review achterlaten. Alleen al het extra contactmoment voor uw winkel in het najaar is reden om mee te doen!

1 Meedoen = stemmen krijgen
In de periode dat uw stemplatform live is, van 1 november – 24 december 2017, wordt het misschien al wat stiller in de winkel. Klanten doen dan graag nog even hun best voor u en geven hun stem en beoordeling.

2 Klantenwaardering
U kunt uw klanten extra aandacht geven en tonen dat u ze waardeert. Maak het ze gemakkelijk om te stemmen door middel van een tablet op de toonbank. Geef klanten die stemmen een klein cadeautje en spoor ze via Facebook aan om op uw winkel te stemmen. Hiervoor kunt u het gratis promotiemateriaal gebruiken dat op de site van de verkiezing klaarstaat.

3 Extra aandacht in lokale media
Benader de lokale en regionale media en vraag of ze aandacht willen besteden aan uw stemcampagne. De ervaring leert dat lokale media hier vaak wel wat mee doen.

4 Direct mail
Stuur een e-mail over de verkiezing naar uw klantenbestand. De conversie hiervan is hoog, mensen willen graag persoonlijk worden ‘aangesproken’. In deze mail zet u de deeplink naar uw persoonlijke stempagina, via welke klanten rechtstreeks op uw stempagina komen. U maakt het uw klanten op die manier zo makkelijk mogelijk.

5 Persoonlijk contact
Spreek uw klanten in de winkel aan om ze op uw winkel te laten stemmen. Als de klant heeft afgerekend, kunt u vragen of hij tevreden is en ter plekke wil stemmen. Koppel daar een ludieke actie aan om uw klanten aan het stemmen te krijgen, bijvoorbeeld door een speciaal ‘stemhokje’ in te richten.

6 Review
Bij het stemmen kunnen stemmers een review over uw winkel achterlaten op de stempagina. Om waardevolle(re) informatie te verkrijgen, hebben we daar voor de 2018-editie de volgende tekst bij gezet: ‘Heeft u verbeterpunten voor uw tweewielerwinkel?’

7 Benchmarkrapport
Na sluiting van de stemperiode volgt een ranking op basis van de stemmen. Hierbij tellen het aantal stemmen voor 50% mee. Het eindcijfer van uw beoordeling telt ook voor 50% mee. Als u meedoet is de kans groot dat u als Gemeentewinnaar van uw gemeente uit de bus komt. Als Gemeentewinnaar ontvangt u een benchmarkrapport (vergelijking met het gemiddelde scoringspercentage) van uw winkel, met de opmerkingen van uw klanten erbij.

8 Mystery visit
Lukt het om van alle Gemeentewinnaars in uw provincie bovenaan te eindigen, dan bent u Provinciewinnaar en doet u automatisch mee voor het vervolgtraject van de verkiezing. Provinciewinnaars worden bezocht door de vakjury en krijgen daaruit extra feed back. Ook bezoekt een mystery shopper uw winkel. Daarvan ontvangt u tevens een rapport inclusief benchmark. Provinciewinnaars sturen hun cijfers in van de afgelopen 3 jaar en ontvangen ook nog eens een bedrijfsvergelijkende rapportage (uiteraard geanonimiseerd).

9 Omzetstijging
De verkiezing Tweewielerwinkel van het Jaar wordt voor de 21e keer georganiseerd door Tweewieler, het platform voor professionals in de fietsen- en bromfietsensector. Tweewieler is een gevestigde titel die al 97 jaar de tweewieler retail voorziet van nieuws, achtergrondinformatie, en handvatten voor verder professionaliseren. Winnen in deze verkiezing leidt doorgaans tot heel veel aandacht uit de branche en van uw klanten en heeft bij veel oud-winnaars geleid tot een forse omzetstijging.

10 Klantvertrouwen
Een voorbeeld van een enthousiaste oud-deelnemer is 2Wielers Martin Jeuring uit Nieuw-Amsterdam. Hij deed mee aan de 2017-editie. “Door zo’n verkiezing krijgen klanten meer vertrouwen dat ze bij een goede zaak binnenstappen. Ik zat de laatste jaren al in een plus, ook dit jaar. Daar zal de verkiezing aan meegeholpen hebben.” Kortom, reden genoeg om mee te doen!

Informatie

  • Elke tweewielerwinkel die meedoet, krijgt zijn eigen unieke stempagina via het ‘Stemplatform Tweewielerwinkel van het Jaar’. Voor elke winkel is een unieke url beschikbaar waar klanten hun stem kunnen uitbrengen. Een voorbeeld: als fietsenwinkel Janssen Fietsen meedoet, zal de url worden tweewielerwinkelvanhetjaar.nl/janssenfietsen. Voor wijzigingen in uw gegevens, mail naar: vragen@tweewielerwinkelvanhetjaar.nl.
  • Kijk voor de voorwaarden en veel gestelde vragen op: tweewielerwinkelvanhetjaar.nl.
  • Algemene flyers en posters zijn vanaf 1 november 2017 gratis te downloaden bij het tabblad ‘Promotiemateriaal’. Gepersonaliseerde posters en flyers zijn via de webshop voor een paar tientjes te bestellen.
MBL_facebook_icon_grijs
MBL_twitter_icon_grijs
Hoofdsponsor
Organisatie
Ambassadeur
AGM Scooters
Vrienden van verkiezing
 
 
 
Ook Vriend van de Verkiezing worden? Kijk hier voor de mogelijkheden!
Kika_klein
OndernemersUnited_klein
LeukVoorJou_klein
VoteCompany_klein